Ortopedik Rehabilitasyon

Fizik Tedavi Kocaeli

Kocaeli Fizyoterapist

Ortopedik Rehabilitasyon Nedir?

Fizik tedavinin bir bölümü olan ortopedik rehabilitasyon, bireylerin başına gelen herhangi kas ya da iskelet sistemindeki hastalıkların, hasarların araştırılarak tedavi edildiği bölümdür. Kocaeli fizyoterapist eşliğinde gerçekleşen ortopedik iyileştirme süreci karşılaşılan soruna göre farklı zamanlamalara yayılır. Yani her sorunun iyileşme süreci farklıdır. Ortopedik rehabilitasyon için hasta iki aşamada incelenir. Bunlar eğer uygulanacaksa cerrahi müdahale öncesi ve sonrası olmaktadır. Bu iki ayrı zaman diliminde de farklı tedavi programları hazırlanarak uygulanmaktadır.  Uygulanan iyileştirme programları sayesinde bireylerin kas ve iskelet sistemlerindeki kayıpların geri kazanılması hedeflenir. Rehabilitasyon sonucunda asıl hedeflenen ise hastanın eski sağlığına kavuşarak bir başka şahsa ihtiyaç duymadan kendi kendini idare ederek eski hayatına kavuşmasıdır.

Kocaeli Fizyoterapist Eşliğinde Ortopedik Rehabilitasyon

Ortopedik rehabilitasyona ihtiyacı olan bireylerin, öncelikle alanında uzman bir ortopedi doktoruyla görüşmesi gerekmektedir. Birey aldığı uzman görüşüyle birlikte Kocaeli fizyoterapistlerine giderek olumlu olarak sonuçlanacak olan tedavi sürecinin başlatır. Tecrübeli fizyoterapistler, hasta için en doğru ve faydalı programı hazırlayarak tedavi sürecini planlar ve hayata geçirir.

Kocaeli Fizyoterapistlerin Sıklıkla Karşılaştığı Vakalar

1)Bel-Boyun Fıtığı Rehabilitasyonu

Bel veya boyun fıtığında, seviye ve doktor raporu büyük önem taşır. Belirli bir seviyenin üzerinde ve cerrahi gerektiren fıtıklar dışında doğru fizik tedavi ile birçok şikayetinizden kurtulmanız mümkündür. Boyunda kireçlenmeler, beldeki kireçlenmeler, kas zorlanmaları, çeşitli romatizmal rahatsızlıklar gibi durumlarda kas spazmını çözmek, ağrı şikayetini azaltmak ve ortadan kaldırmak, bunlara bağlı azalmış hareket açıklığını arttırmak için fizik tedavi en doğru tercih olacaktır. Kocaeli fizyoterapistleri kişiye özel tedavi programları hazırlar ve tedavisini uygular.

2)Endoprotez Rehabilitasyonu

Protezler vücudumuzda alt ve üst ekstremitelerde uygulansa da, en çok tercih edilenler kalça ve diz protezleridir. Bireyin karşılaştığı herhangi bir eklem kaybı için takılan protezler sonrası yaşamının eskisi gibi olması için endoprotez rehabilitasyon süreci gerçekleşir. Bu süreç sonrası doğru fizik tedavi ile hasta eski yaşam kalitesini tekrar yakalar.

3) Kırık Rehabilitasyonu

Hastanın başına gelen herhangi bir kırık sonrası gerçekleşen cerrahi müdahale sonucunda gereken iyileşmenin devamında uygulanan fizik tedavi sürecidir. Bu süreç sonrası hasta egzersize bağlı dolaşımın artması ve gerekli kasların kuvvetlenmesiyle iyileşme sürecini hızlandırarak, normal hayatına kısa zamanda geri döner.

4)Menisküs ve Bağ Yaralanmaları Rehabilitasyonu

Menisküs ve çapraz bağ yaralanmaları sonrası, hafif yaralanmalar dışında cerrahi müdahale kaçınılmazdır. Buna ek, yaşlanmaya bağlı diz eklemindeki şikayetlerde de cerrahi önerilmektedir. Fakat cerrahi müdahale ne kadar önemliyse, sonrasında alınacak olan fizik tedavi de o kadar önemlidir. İyileşmenin çabuk ve doğru olması için rehabilitasyon süreci, bu alanda tecrübeli fizyoterapistler ile yürütülmelidir.

5)Ampütasyon Rehabilitasyonu

Alanlarında uzman ve tecrübeli Kocaeli fizyoterapistlerin karşılaştığı vakalardan bir diğeri ampütasyon yani bir uzvun kesilmesidir. Tedavisi mümkün olmayan durumlarda hastaya ampütasyon uygulanır. Çoğunluğu bacakta olan işlem sonrası gereken iyileşme gerçekleştiğinde fizik tedavi süreci başlar. Hastaya hazırlanan protezin konumuna göre kişiye özel hazırlanan iyileşme programı olumlu sonuçlar vermektedir.

6)Skolyoz Rehabilitasyonu

Omurga eğriliği anlamına gelen skolyoz için uzman fizyoterapistler belirli bir program içinde tedavi süreci gerçekleşir. Bu tedavi, cerrahi müdahale öncesi ve sonrası olabilir. Skolyozun türüne ve açısına bağlı olarak, hedefler farklıdır. Özellikle yapısal skolyozda, cerrahi öncesi ve sonrası koruyucu bir tedavi programı oluşturulurken, fonksiyonel skolyozda program iyileştirme üzerinedir.

Bizlere ulaşmak için iletişim sayfamıza göz atabilirsiniz.

Sağlıkla Kalın.

Bir yorum ekle